Com puc sortir al diari?

Com puc sortir al diari?

O a la tele? O a la ràdio? O als digitals que parlen del meu sector?

Empreses, entitats, administracions, col·lectius… reclamen la seva quota de protagonisme als mitjans de comunicació per arribar a la ciutadania.

Per fer-ho ras i curt, teniu dues opcions:

  • Pagueu per fer una campanya de publicitat, i sabreu quin dia surt el vostre anunci i com serà exactament.
  • O bé intenteu sortir als apartats de notícies dels mitjans, fent arribar la vostra informació als periodistes.

Per aparèixer com a informació no s’ha de pagar, però tampoc no tenim el control sobre si la notícia es publicarà, quan, on, amb quina mida o si dirà exactament allò que nosaltres voldríem o haurà passat pel sedàs del periodista.

En tot cas, els experts diuen que aparèixer com a notícia té tres vegades més valor que aparèixer en un anunci, perquè l’audiència ens dona més credibilitat.

Si volem ser notícia, hem de saber explicar-nos bé, trobar el titular que pugui atreure el periodista, saber quines portes anar a picar i parlar el mateix llenguatge que els mitjans. Ells no estan a la nostra disposició, sinó que treballen per a la ciutadania. Si no tenim això present quan vulguem “vendre” una notícia, és probable que tots els nostres esforços quedin en  no res!