Si els fem jugar, es fixaran més en nosaltres

Si els fem jugar, es fixaran més en nosaltres

Una tendència que s’ha instal·lat en les estratègies de màrqueting els darrers anys és la gamification (ludificació) que, per entendre’ns, és fer jugar i participar els nostres clients o possibles clients perquè es fixin més en nosaltres.

Els exemples són diversos i de totes les complexitats: des de barres de progrés que van creixent quan omples informació al teu perfil, passant per aparadors interactius que capten com de gran és el teu somriure, fins a les tradicionals cartolines que es van segellant cada cop que anem a un establiment i que, al final, ens donaran descomptes o regals.

L’objectiu sempre és el mateix: que la compra o l’ús del servei es converteixi en una experiència divertida, motivadora i que ens faci prestar més atenció a aquella marca, aquell producte o aquell restaurant.

A CatPress recentment hem pogut participar en un projecte de ludificació turística a la Pobla de Lillet que va ser un repte apassionant: una app per descobrir el municipi a través d’un joc de pistes, reptes que cal superar i seguint el fil d’un malvat que ha robat un tresor molt important.

És només un exemple de les moltes coses que podem fer per divertir els nostres visitants, usuaris o clients. Perquè jugant la gent s’entén! 😉