5 consells per fer-nos entendre

5 consells per fer-nos entendre

En comunicació corporativa -com en comunicació interpersonal- volem que els nostres receptors (clients, públic objectiu, proveïdors, col·laboradors, sector, ciutadania…) entenguin el missatge que els donem. És a dir, volem transmetre correctament allò que nosaltres tenim al cap.

Bé, doncs aquí van cinc ítems molt bàsics que has de controlar per fer-te entendre:

  • El missatge. Si no tenim tota la informació sobre allò que volem explicar, difícilment ho podrem transmetre bé.
  • El públic. No podem explicar-nos igual si ens estem adreçant a un col·lectiu professional específic que si ens adrecem a la ciutadania en general, per exemple.
  • El canal. El llenguatge que faràs servir és diferent si t’estàs comunicant internament amb el teu equip de l’empresa que si estàs pensant en una campanya publicitària.
  • El context. No hem de donar les coses per sabudes, expliquem-nos perquè ens puguin entendre fins i tot aquells que ens escolten per primera vegada.
  • El llenguatge. Parla o escriu de forma correcta i entenedora: frases curtes i senzilles, un discurs ben ordenat, de més a menys important, i un to adequat.