3 maneres molt diferents d’expressar-nos

3 maneres molt diferents d’expressar-nos

Hi ha tantes maneres de parlar i d’expressar-nos com persones hi ha al món. Però si hem de classificar els diferents tipus de llenguatge que podem utilitzar en comunicació corporativa, a grosso modo, podem fer-ne 3 grans grups:

  • Estil informatiu: objectiu, rigorós, donant protagonisme a la novetat que pugui interessar el lector. Per utilitzar en notes de premsa, comunicacions formals, per escriure notícies, etc.
  • Estil comercial: enfocat 100% a vendre el nostre producte o servei. El fem servir en publicitat, mailings comercials, rètols de promocions, etc.
  • 22 no busquem informar ni vendre. Busquem apropar-nos al lector, teixir una xarxa de confiança que ens apropi i que el faci entrar en el nostre cercle de fans o seguidors. Podem fer-lo servir a la nostra web, en determinats anuncis, en mailings…

Segons quins siguin els valors de la nostra marca, prioritzarem un estil o un altre, però de la suma de tots tres en depèn l’èxit de la nostra comunicació corporativa: t’interesso i faig que t’apropis a mi, t’explico i aconsegueixo que em compris.