26 febr. Informació vs publicitat
Gent bonica del món, no confonguem mai la informació amb la publicitat! Que s’assemblen com la gimnàstica a la magnèsia!
Als apartats informatius dels mitjans de comunicació, hi accedirem fent-los arribar informació de qualitat i d’interès per a la ciutadania. Un anunci, en canvi, és un espai pagat que el mitjà posa a la nostra disposició perquè hi publiquem el que vulguem.
I tot i que d’entrada sembla fàcil distingir, segur que els companys que us dediqueu a la comunicació corporativa heu “patit” sovint demandes com aquestes de part dels vostres clients:
– Vull que aquesta nota de premsa surti a tal programa tal dia.
– Truca al diari, que posin un avís que canviem l’horari de les oficines.
– Fem una campanya de gabinet de premsa, perquè vull sortir a TV3 i a Tele5.
Tot això, senyores i senyors, està mal enfocat. Si volem sortir a un lloc determinat i fent publicitat del nostre producte, haurem de pagar un anunci. Si, en canvi, el que volem és sortir com a notícia, hem de ser prou hàbils, creatius i rigorosos per fer arribar informació que atrapi els periodistes: ben treballada i redactada, amb un element informatiu novedós i potent, ben contextualitzada i d’interès per a la seva audiència.