01 oct. Ets imbècil. Broma o insult?
• “Ets imbècil”, amb to afectuós i un copet a l’espatlla = broma dins una relació de confiança.
• “Ets imbècil”, amb to dur i en un context de discussió forta = insult.
Les mateixes paraules però dos significats molt diferents. Perquè tot és qüestió de to. Trobar el to de la nostra marca, dels nostres textos, de les nostres xerrades, ens pot abocar a l’èxit o al fracàs, a la connexió amb l’audiència o a la desconnexió total.
I, si no, que els ho expliquin als de Donettes i la seva campanya amb claims com “A pedir, al metro”. Aquella frase -que volia guanyar-se, amb un to aparentment divertit, la complicitat dels consumidors- se’ls va girar en contra. En un context de crisi econòmica, en què moltes famílies no arribaven a finals de mes, no era la més adequada. La ciutadania va reaccionar viralitzant a les xarxes socials missatges contra la campanya. I la marca va haver de reaccionar ràpidament i retirar tots els lots on apareixia aquest eslògan. Simplement, no era el to adequat en aquell context socioeconòmic.
El to… sempre el to… perquè la comunicació corporativa és la melodia de la nostra marca.