Màrqueting digital o la xocolata del lloro

Màrqueting digital o la xocolata del lloro

SER LA XOCOLATA DEL LLORO. Definició: Ser una cosa molt poc important o molt secundària. Demanaven molt, i al final els han donat la xocolata del lloro: un augment de no res.

Assumim que d’entrada no serà gaire popular lligar aquesta definició amb el màrqueting digital en un moment en què sembla que sigui la solució a tots els problemes. Però deixeu-nos explicar… 😉

Cas real recent: obre portes un nou negoci i fa campanya per donar-se a conèixer i captar clients.

  • Fase 1) Es passa setmanes treballant únicament xarxes socials, que funcionen de meravella amb una comunitat amb creixement continu, però sense que això es traslladi a la realitat amb l’arribada de nous clients.
  • Fase 2) Canvi d’estratègia. Anàlisi de la situació i de les mancances, estratègia d’accions on-line però també off-line, repartides en el temps i en diferents suports per aconseguir impactes diversos.
  • Resultat= augment exponencial dels clients i assoliment dels objectius.

En resum, si pensem en el màrqueting digital com en el Sant Grial que tot ho pot, potser aconseguirem l’efecte contrari: que quedi reduït a la xocolata del lloro.

Cal pensar, analitzar, diversificar i segmentar. Perquè no hi ha cap solució miraculosa que serveixi sempre i per a tothom.