Tant a nivell professional com particular, amb finalitats periodístiques, promocionals o a les xarxes socials, acabem utilitzant un munt de fotografies. Però podem fer servir les imatges que vulguem? Quines limitacions hi ha? Em poden denunciar? Per simplificar, us direm que hi ha dos escenaris ben...

Gent bonica del món, no confonguem mai la informació amb la publicitat! Que s’assemblen com la gimnàstica a la magnèsia! Als apartats informatius dels mitjans de comunicació, hi accedirem fent-los arribar informació de qualitat i d’interès per a la ciutadania. Un anunci, en canvi, és un...

SER LA XOCOLATA DEL LLORO. Definició: Ser una cosa molt poc important o molt secundària. Demanaven molt, i al final els han donat la xocolata del lloro: un augment de no res. Assumim que d’entrada no serà gaire popular lligar aquesta definició amb el màrqueting digital en...

Les campanyes electorals son una magnífica ocasió per analitzar com es comuniquen els polítics i els partits i quines estratègies fan servir. N’hi ha que es basen en cridar més que els altres perquè els sembla que així se’ls escolta més. D’altres pensen que la millor defensa...

Dies enrere, hi havia un encès debat a les xarxes sobre si l’himne “Estimem el Barça” de la candidatura de Joan Laporta era un encert o era només una cançó enganxosa que abduïa de les neurones de qui l’escoltaven. Això ens fa venir al cap altres...

Si de tant en tant us toca fer alguna presentació en públic, alguna xerrada o una formació, i no hi esteu massa acostumats, és possible que els nervis i la pressió siguin l’enemic a guanyar. Cadascú té els seus “truquillos”, però aquests segur que us...

És possible explicar qualsevol cosa a qualsevol persona? En comunicació corporativa, sí! Hem de ser capaços d’explicar els resultats de la darrera investigació mèdica amb paraules que pugui entendre la iaia que fa croquetes a casa, sense que per això es perdi la rigorositat de...

La nostra carta de desitjos “comunicatius” per a aquest 2021: Que el nou any arribi amb un panorama positiu per a tot el sector periodístic i de comunicació. Mitjans valents, informació veraç i contrastada, condicions dignes i una professió posada en valor. Que empreses i...

Recordeu la “premsa groga”? Aquells mitjans sensacionalistes que posaven la captura de lectors per davant de tot, saltant-se les normes d’ètica i de rigor periodístic? I la tele-escombraries? Programes que anuncien, una vegada i altra, exclusives i temes sucosos que després no responen a les expectatives....

Hi ha empreses simpàtiques i d’altres d’antipàtiques. Hi ha marques que saben connectar amb el públic i d’altres que no. I la clau d’aquesta diferència és sempre la qualitat del producte o el servei que venen? Doncs no! Moltes vegades, l’èxit rau en parlar el mateix idioma...