Si tinc xarxes, em criticaran. I, si no, també!

Si tinc xarxes, em criticaran. I, si no, també!

Quan sembla que tot és digital, on-line, al núvol, compartit i universal, encara hi ha empreses que es plantegen si han de ser presents a les xarxes socials. I, sovint, argumenten el dubte amb un “és que si tinc un perfil a xarxes, tothom podrà opinar i em podran criticar lliurement”.

Sí, tota la raó del món. La informació i l’opinió es van democratitzar amb l’arribada dels espais digitals. Però no oblidem que, si no hi som presents, parlaran de nosaltres igualment i no podrem respondre o potser ni sabrem què diuen.

Amagar-se en un món en què tot és públic i immediat, no és una opció. Monitoritzar què opinen els clients de nosaltres per aprendre dels errors, escoltar les crítiques constructives, respondre les mentides i aclarir els dubtes o falsos rumors ha de ser una prioritat per a les empreses per tenir cura de la seva reputació on-line.

Pagar el peatge d’una crítica sempre surt més a compte que tancar els ulls, tapar-se les orelles i deixar que els altres vagin fent.