Vull dir-ho però no vull dir-ho

Vull dir-ho però no vull dir-ho

Ens passa relativament sovint que un client vol donar a conèixer alguna novetat o informació que reforça la marca però, alhora, té un cert temor que algun element se li pugui girar en contra i provocar una crisi de reputació. Com podem gestionar aquestes situacions?

Us expliquem dos casos reals:

  • Una entitat que vol fer públiques algunes xifres del balanç anual però té por que, en època Covid, sigui criticada si fa una convocatòria pública per aquest motiu. Com ho resolem? Convocatòria en petit comitè amb els socis i comunicació pública a través de nota de premsa i notícia al web i XXSS.
  • Una Administració que du a terme casals de caràcter social per atendre infants i joves de famílies vulnerables durant l’estiu vol donar a conèixer als mitjans aquesta tasca, però hi ha el temor d’estigmatitzar les famílies que en fan ús. Com ho resolem? Pactant els reportatges de manera personalitzada, amb acompanyament a cada un dels periodistes per garantir que les fotos i imatges es prenen de manera que no es puguin identificar els usuaris.

Dos exemples que reflecteixen la diversitat de situacions que s’afronten des dels equips de comunicació corporativa: vetllar per l’ètica i la reputació sense renunciar a la informació.