16 jul. Influ… què?
Antigament se’n deia boca-orella, després van ser els prescriptors, i ara són els influencers. Famosos, celebrities, joves amb empenta, frikis, models, esportistes… diferents perfils que han trobat un filó d’ingressos fent publicitat de marques a través de les seves xarxes socials.
Val la pena gastar-s’hi diners? Depèn. De la teva estratègia, dels teus objectius i del teu públic.
Si vols anunciar l’obertura d’un nou establiment de barri ens convé més un “microinfluencer” de proximitat: que ens recomani la veïna o els nostres primers clients, per exemple.
Si busquem una audiència de 50 anys endavant, un youtuber o un instagramer no seran les millors opcions.
I així hem d’anar delimitant a qui volem arribar i com encaixar-hi una possible col·laboració amb un influencer, que pot ser molt profitosa si està ben pensada. L’important és dissenyar una estratègia i donar-li forma al servei dels nostres objectius.
Us imagineu el Paquirrín promovent el consum de fruita? O la Laura Escanes anunciant un festival de reggaeton? Objectius, audiència i segmentació són les paraules màgiques que no heu d’oblidar perquè les vostres accions comunicatives siguin coherents i obtinguin resultats