Comunicació en situació de crisi

Comunicació en situació de crisi

Tant si ets una empresa del sector privat com si ets administració pública, és important que dins la teva estratègia de comunicació corporativa tinguis ben treballada la comunicació en situació de crisi.

Tant de bo no hagis de fer servir mai aquests consells però, per si de cas, més val tenir-los presents:

  • Tots a l’una: tenir un protocol de comunicació interna per fer front a una situació de crisi de forma coordinada
  • Humilitat: si hem tingut un problema, o l’hem ocasionat, reconeguem-ho quan abans millor. Només de l’acceptació dels errors en poden sortir veritables millores
  • Callar no és una opció: sempre estem comunicant, quan no diem res, també!
  • La veritat per davant de tot: mentir o emmascarar la realitat només serveix per accentuar encara més la crisi de reputació
  • Escoltem i vigilem: avui en dia, el món digital multiplica i viralitza un missatge en qüestió e minuts. Estiguem atents per saber què diuen de nosaltres per saber què i com hem de comunicar-nos amb els nostres públics
  • Expliquem la solució quan abans millor: reconeguem l’error, però també com l’arreglarem! Que no tot siguin males notícies!