La Jornada de Formació del Gremi posa en valor les iniciatives que uneixen gastronomia i turisme al Bages

maig 09, 2016 No Comments by

Les iniciatives gastronòmiques del territori programades des d’un punt de vista turístic han centrat aquest matí a la Fundació Alícia la quinzena edició de la Jornada de Formació del Gremi d’Hoteleria i Turisme del Bages. Les sessions han reunit un centenar de professionals i estudiants d’hoteleria del territori que han escoltat amb interès les ponències. El president del Gremi, Diego Sánchez, ha agraït la participació de tots els assistents i ha reconegut l’esforç fet per “presentar un programa atractiu i des d’un punt de vista 100% pràctic. Tothom es pot endur els coneixements adquirits i aplicar-los en el seu dia a dia”. La jornada ha posat en valor aquelles experiències que uneixen la gastronomia i el turisme. El projecte Manresa 2022, la cuina de la Fira dels Matiners, la Setmana de l’Arròs de Sant Fruitós de Bages i la ruta de la tapa i el vi de Navàs han estat els exemples plantejats en la taula rodona aquest migdia.

 

Bona resposta

Tots els participants han coincidit a assenyalar la bona resposta de totes aquestes iniciatives que posen en valor els productes i el patrimoni de cada territori. L’alcalde de Navàs, Jaume Casals, ha reconegut el fenomen de la ruta de la tapa i el vi “que ens permet posar en valor les varietats pròpies de vi i ajudem a dinamitzar l’activitat als bars i restaurants”. Per la seva part, Jaume Plans, coordinador de la Setmana de l’Arròs, ha puntualitzat l’èxit del debut aquest any “en una edició que hem tancat amb balanç positiu i amb la intenció d’introduir novetats l’any vinent”. Des de la capital del Bages, es treballa amb el projecte Manresa 2022. La coordinadora del projecte, Sònia Puyol, ha avançat que es treballa amb una guia editada des de l’Ajuntament en què apareixeran tots els establiments adherits. Alguns exemples de productes que s’està en procés de recuperar són un caldo, un vi, una cervesa i un dolç d’època. Finalment, també ha participat en aquesta taula rodona l’alcalde d’Avinyó, Eudald Vilaseca. La Fira dels Matiners ha introduït amb èxit elements de la cuina del segle XIX i “hem posat en contacte els vins dels nostres cellers amb la varietat local del porc ral. Tot plegat ens ajuda a crear sinèrgies i a oferir noves possibilitats als bars i restaurants”.

 

Benvinguts a Pagès

La jornada ha començat amb la presentació del programa Catalunya 2016, Regió Europea de la Mediterrània. La comissària tècnica del projecte, Carme Gasull, ha definit el projecte, que compta com a ambaixadora la cuinera Carme Ruscalleda. “Catalunya és rica amb productes i accions. Ho ensenyem a través de 150 accions amb la participació de 500 entitats durant tot aquest 206”, ha insistit. Per la seva part, des de la Fundació Alícia Toni Massanés i Núria May han avançat els eixos bàsics de Benvinguts a Pagès. Durant el cap de setmana del 17 al 19 de juny les explotacions ramaderes, de pagès, productors i cellers obriran les seves portes per ensenyar els productes d’arreu del país. Massanés ha confessat que “es pretén que el projecte tingui continuïtat i generi oportunitats econòmiques i turístiques arreu del territori”. Al Bages es podran visitar conreus i cellers amb la participació d’una desena d’establiments de restauració i allotjament que oferiran menús i promocions concretes durant aquest cap de setmana.

 

Consells pràctics

La jornada ha inclòs consells pràctics en matèria legal, d’estalvi energètic i de posicionament a internet per als establiments d’hoteleria i restauració. Aquest bloc ha comptat amb la participació dels responsables de Feliu Consultors, Cunovesa i Oferzone. Jesús Feliu, de Feliu Consultors, ha explicat que “és important que els negocis familiars tinguin els papers al dia per estalviar-se disgustos en el moment de passar el negoci de pares a fills”. Des de Covisa, Pere Sala ha apuntat que per estalviar en la factura elèctrica cal “fer una radiografia del patró de consum, valorar la tarifa òptima i ajustar les potències a les necessitats reals. Per la seva part, Nina Pont, d’Oferzone ha presentat els detalls d’aquesta aplicació per a telèfons mòbils que acosta els establiments amb el seu públic. “Aconseguim que els establiments que formen part de la nostra comunitat tinguin un retorn amb una publicitat àgil, ràpida i eficient. Finalment, la jornada ha inclòs el taller Dieta sense gluten i bones pràctiques a la cuina per a celíacs a càrrec de la formadora del departament tècnic de l’Associació de Celíacs de Catalunya, Elena Mora. Mora ha donat els consells bàsics a bars i restaurants per respondre als reptes de la celiaquia, “que és una malaltia crònica que es pot manifestar a qualsevol edat amb una prevalença de l’1%, tot i que la incidència és major ja que és difícil de diagnosticar”.

CatPress News

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet