Unes 35.000 persones han passat per l’Aula Ambiental en els seus deu anys de funcionament

nov. 19, 2013 No Comments by

L’Aula Ambiental impulsada pel Consorci del Bages per a la Gestió de Residus i el Camp d’Aprenentatge del Bages compleix una dècada de funcionament convertida en una peça clau en la difusió de la cultura del reciclatge i de la importància d’una correcta gestió dels residus a la nostra comarca. Unes 35.000 persones han passat per alguna de les seves activitats en aquests deu anys, en total prop de 1.500 accions que inclouen diferents recursos educatius com visites, tallers, dinàmiques de rol, accions d’ambientalització de centres educatius, etc.

L’Aula Ambiental va començar la seva activitat el curs 2002-2003 tot i que no va ser fins l’any 2003 que es va constituir formalment el Consorci del Bages per a la Gestió de Residus. Des d’un primer moment, la divulgació de la problemàtica que suposen els residus ha estat una prioritat. D’aquí el desenvolupament d’un projecte d’educació ambiental com el de l’Aula Ambiental, en coordinació amb el Camp d’Aprenentatge del Bages. Les accions de l’Aula Ambiental –programades i dirigides per un equip docent preparat per a l’educació i formació- estan adreçades principalment a infants i joves en edat escolar tot i que també se’n fan per a grups d’adults i per al col·lectiu de mestres.

D’entre totes les activitats organitzades per l’Aula Ambiental, la més demanada al llarg d’aquests deu anys ha estat la visita al Parc Ambiental de Bufalvent. En total, el Parc Ambiental ha rebut prop de 17.000 persones de gairebé 500 grups diferents de visitants. En aquestes visites, els participants poden conèixer l’entorn del Parc Ambiental i fer alguna activitat o taller relacionat amb la gestió dels residus. Tot i que majoritàriament els participants en aquesta activitat són grups escolars del Bages, cada vegada són més les visites procedents de centres educatius de la resta de Catalunya. A tall d’exemple, el curs 2012-2013 el Parc Ambiental va rebre visites d’escoles de Vilanova i la Geltrú, Vic, Puig-Reig, Gironella i Capellades. També van visitar-lo alumnes del màster en Didàctica de les Ciències de la UAB i de l’Escola d’Agricultura de Barcelona.

Aquesta visita permet veure de manera molt clara què passa si es separen els residus o si no es fa i és, per tant, una activitat en què és molt fàcil entendre la conveniència i la necessitat de reciclar.

L’Aula Ambiental rep cada vegada més peticions per fer activitats als mateixos centres educatius. En aquest sentit, es disposa d’una oferta de tallers aptes tant per a infants i joves com per a adults que tracten la problemàtica del reciclatge i la reducció de residus. En aquest tallers, cada vegada es dóna més importància al treball experimental i a l’adequació dels continguts al currículum educatiu. Així, tractant els residus es tracta l’entorn i la resta de temes del currículum dels estudiants. D’entre les accions que l’Aula Ambiental fa al propi espai dels centres educatius, hi ha també el desenvolupament d’un programa de compostatge a l’escola, amb l’entrega de compostadors i el corresponent assessorament sobre com fer el compostatge, i la instal·lació de contenidors per al reciclatge de residus.

CatPress News

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet