Manresa acollirà el dia 25 la segona edició del Congrés Estatal sobre Alteracions de Conducta en Infants i Adolescents

oct. 09, 2013 No Comments by

Dos-cents professionals de l’ensenyament, la salut i l’atenció directe es reuniran el proper 25 d’octubre a Manresa (Bages), en el II Congrés estatal d’Alteracions de la Conducta en infants i adolescents que organitzen conjuntament Althaia i Ampans.

El Congrés s’estructura en 3 blocs: La prevenció i les estratègies a l’escola per evitar problemes de conducta; el treball proactiu, mitjançant programes multidisciplinaris en infants i adolescents per abordar les alteracions de conducta; els programes d’intervenció individualitzada en els infants i adolescents que tenen diagnosticat un trastorn.

L’objectiu del Congrés és establir un canvi de paradigma en l’abordatge de les alteracions de conducta, per centrar-se en la prevenció: com s’ actua a l’aula, el maneig dels entorns educatius, les normes, les formes d’aprenentatge i l’entorn (la importància d’entorns segurs i predictibles, que generin confiança en l’infant o adolescent).

El Congrés també posarà de relleu la necessitat que la comunitat educativa, els professionals sanitaris i l’entorn familiar treballin conjuntament, tan alhora de prevenir alteracions de la conducta com en la seva intervenció. Amb aquest objectiu el congrés donarà una visió des de tots els àmbits implicats fent especial èmfasi en el treball pràctic del dia a dia dels professionals.

Entre els diferents ponents destaca el Dr. George Sugai, Director del “Center for behavioral Education & Research” de la Universitat de Connecticut dels Estats Units i el Dr. Edwin Jones, de la Universitat de Gales, al Regne Unit.

Organitzat amb el suport dels Departaments d’Ensenyament, Salut i Benestar i família, tindrà lloc a la Torre Busquet de Manresa el divendres 25 d’octubre.

Què és l’alteració de la conducta

És quan l’infant o adolescent presenta una conducta inapropiada per la seva edat, amb un important grau de deteriorament que genera un malestar significatiu tant pel seu entorn com per a ell mateix.

En aquest Congrés s’abordaran aquestes alteracions en el seu sentit més ampli i per això s’estudiaran, per una banda, les conductes alterades que pròpiament no són un trastorn i que, per tant, es podrien resoldre des de l’àmbit educatiu de l’escola i la família. Justament és en aquests casos on la prevenció juga un paper fonamental ja que es calcula que un 80% dels infants i joves no tindrien problemes de conducta si aquesta es fes adequadament.

Per altra banda, també es volen analitzar les alteracions de conducta provocades pels trastorns de comportament pertorbador pròpiament dits: el TDAH, el Trastorn negativista desafiant i el Trastorn dissocial. Tot plegat, sense oblidar-se de les alteracions conductuals que es presenten en les persones amb discapacitat intel·lectual i els Trastorns de l’espectre autista.

CatPress News

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet