S’acaba l’envasonvàs

gen. 25, 2013 No Comments by

BET MERCADÉ

Ohhhhh… Llegeixo a La Vanguardia que avui s’acaba la campanya “Envàs on vas”. Una campanya publicitària que ha generat odis i passions com poques i que ha posat el tema del reciclatge en primera línia informativa. No recordo haver sentit mai tants debats sobre com s’han de reciclar els residus que generem. A casa, a la feina, als mitjans, a les xarxes socials, als blocs d’internet… Independentment de si ens cauen bé o no les actrius que protagonitzen els anuncis (que, tot sigui dit de passada, aquesta campanya ha llançat a la fama) o si ens fa més o menys ràbia la cançoneta, que ens hagin dit que la copa de vidre que se’ns va trencar mentre rentàvem plats no pot anar al contenidor verd perquè no és un envàs ens ha desmuntat tots els esquemes…

Des d’aquí la meva modesta felicitació als creadors de la campanya per haver aconseguit una notorietat gens fàcil d’assolir en un moment de saturació absoluta de missatges, mitjans i canals de comunicació. Desconec les dades sobre la inversió econòmica que ha suposat, però si tenim en compte l’impacte que ha suposat molt més enllà dels propis espais publicitaris, crec que el pressupost està més que ben invertit. Durant la setmana passada i part d’aquesta, experts, polítics, responsables de l’Agència de Residus de Catalunya… van ser a un munt de programes de televisió, magazines de ràdio, informatius, notícies en premsa… Una presència que, pagada a preu de publicitat, arribaria a xifres absolutament desorbitades.

També és cert que, segons una enquesta feta també per La Vanguardiaentre els seus lectors, la campanya, enlloc de simplificar, complica el reciclatge. Però quan abans hem vist enquestes als mitjans demanant-nos sobre reciclatge? O sobre l’efectivitat d’una campanya publicitària?

Durant els propers mesos serà el torn d’analitzar-ne els resultats i, també, de revisar l’actual model de recollida i gestió de residus. Una cosa no treu l’altra. I és que la qüestió, gràcies a la cantarella de l’envasonvàs, està més sobre la taula que mai.

Blog CatPress

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet