Ampli reconeixement al Servei d’Atenció Primària del Bages-Berguedà en la Jornada del Pla de Salut de Catalunya

des. 11, 2012 No Comments by

El Servei d’Atenció Primària del Bages-Berguedà ha donat a conèixer onze dels projectes en què treballa ala Jornadadel Pla de Salut 2011-2015 que s’ha celebrat aquest cap de setmana a Sitges i que ha aplegat més d’un miler de professionals de la salut. Els treballs han estat realitzats per diferents equips del territori i un d’ells, que porta per títol “Teledermatologia: telemedicina per millorar accessibilitat, resolució i llistes d’espera”, ha estat un dels cinc projectes premiats entre els 550 que s’han presentat ala Jornada.

El projecte consisteix a establir un circuit en què, quan arriba un pacient amb una lesió a la pell, el metge de família la fotografia i l’envia a la dermatòloga. Aquesta es revisa les imatges i envia el diagnòstic i el tractament al metge de família. En cas que sigui necessari, se cita el pacient per a una visita presencial amb la dermatòloga. D’aquesta manera, les llistes d’espera per accedir al servei de dermatologia a la comarca del Bages van passar de 7 mesos el maig del2011 azero el febrer del 2012. El setembre d’aquest any, un 28% de les visites de dermatologia van ser pel sistema de teledermatologia, i un 44% no van requerir una visita presencial.

A banda, hi ha hagut dos treballs més que han quedat finalistes:

  •        Teleúlceres: introduint la telemedicina en la cura de les úlceres
  •        El treball col·laboratiu i la comunicació interna com a motor de millora a l’ACUT i la gestió 061 al Bages

Els altres treballs presentats tracten temes com la teleoftalmologia, la farmàcia i l’ús racional de medicaments, l’atenció al pacient crònic o el registre de voluntats anticipades.

La Catalunya Central va presentar un total de 32 comunicacions a la jornada, onze de les quals són projectes d’abast territorial de la Gerència Territorial i la resta dels serveis d’atenció primària de les diferents comarques. Entre els temes treballats a nivell de Gerència Territorial hi ha l’ús de les xarxes socials per a la promoció de la salut, el Programa Pacient Expert, els grups psicoeducatius, l’atenció a les demències o l’avortament farmacològic. D’aquests, els treballs “Millorant l’eficiència: catàleg d’apòsits” i “Política de qualitat de la gerència de la Catalunya Central per a una millora de la seguretat dels pacients” van quedar entre els finalistes. Els projectes són majoritàriament en clau territorial i han estat fets amb la col·laboració de professionals d’altres proveïdors sanitaris del territori.

CatPress News

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet