La Cambra s’omple de comerciants per conèixer en què consisteix el “Triangle del Majordom”

nov. 16, 2012 No Comments by

Xavier Borràs impartint el taller

Moltes vegades el client escull entre comprar en una botiga o una altra simplement en funció de la sintonia personal que pugui tenir amb el venedor. Una sintonia que, segons Xavier Borràs, expert en neuromàrqueting aplicat al sector del comerç, es pot entrenar. Així ho van fer els prop de cinquanta comerciants que aquesta setmana han participat al taller organitzat perla Cambrade Comerç de Manresa i finançat perla Diputacióde Barcelona en el marc de la col·laboració entre ambdues institucions per impulsar la competitivitat del comerç a la comarca del Bages.

Al llarg del taller, Borràs ha desplegat els principals conceptes del “triangle del majordom”, una metodologia de venda que es basa en oferir al client tota l’atenció que necessita sense molestar-lo. L’atenció va de menys a més a des que el comprador entra a la botiga fins que en surt i entén l’acte de compra com un acte emocional. Per això és important per al venedor caure bé, buscar punts en comú amb el client, fer-lo sentir a gust a l’establiment, aconsellar-lo, donar-li alternatives, etc. D’aquesta manera, s’aconsegueix no només incrementar les vendes sinó fidelitzar el comprador i, encara més important, que aquest recomani l’establiment a la seva xarxa de contactes.

L’exposició de Borràs és plena d’exemples, anècdotes i consells sobre com actuar i com no actuar. En aquest sentit, ha assenyalat alguns errors freqüents com no saludar el comprador quan entra, donant lloc al que s’anomena la síndrome de la invisibilitat, o disminuir el grau d’atenció al final, quan ja ha fet la compra, moment en què, segons Borràs, cal oferir-li la màxima atenció, mirar-lo a la cara, reforçar els beneficis del producte que acaba d’adquirir i obrir la porta a futures visites.

CatPress News

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet